Nina Noreskär’s practice is focused on the materiality of painting in an expanded field of sculpture and performance. It is a process-based, daily, experimental and methodical practice.
Painting can be a tool for many things and by applying it to different themes and places, it can move and change as a method and practice. Nina Noreskär’s work is collective, both within its non-hierarchal use of materials and also in its way to incorporate different possibilities of usage.
A painting can be placed on the floor as a kind of picnic blanket and create a social interactive space for conversation. It can be folded and put into piles not showing off at all. It can be unfolded by several persons. It can be rolled or just hang on the wall. These are all suggestions that are visible in Nina’s practice.
Nina Noreskärs praktik riktar in sig på måleriets materialitet i ett utvidgat fält som inkluderar skulptur och performance. Det är en processbaserad, daglig, experimentell och metodbaserad praktik.
Måleri kan vara ett verktyg för många saker och genom att placera det i olika teman och på olika platser kan det skifta som metod och praktik. Nina Noreskär visar ett kollektivt måleri både i den icke-hierarkiska materialanvändningen och på de många sätten en målning kan visas och behandlas.
En målning kan ligga på marken som en picknickfilt och skapa en social, interaktiv plats för samtal. Den kan vikas till en hög, den kan vecklas ut av flera personer, den kan rullas ihop eller bara hänga på väggen. Dessa är alla förslag Ninas praktik visar på.